Welke vorm van advies heb ik nodig?
Welke vorm van advies voor u het meest geschikt is, is afhankelijk van uw wensen en situatie. Hieronder vertellen wij u meer over onze verschillende vormen van advies.
Ton over het telefonisch adviesgesprek
"Het was erg handig om even met de adviseur te bellen. We overwogen de aanschaf van een warmtepomp al een tijdje, maar wisten niet goed of dit voor onze woning de juiste keuze was. De adviseur heeft de afwegingen voor ons uiteen gezet en ons geholpen met het besluit. De conclusie is dat we nog niet op een warmtepomp gaan overstappen, maar eerst starten met andere maatregelen. Al met al een erg prettig, no-nonsense gesprek. Na 30 minuten wisten we eigenlijk precies wat we moesten doen."
Heeft u alleen een korte vraag?
Voor korte vragen over bijvoorbeeld een subsidie, lokale acties of hulp bij het aanvragen van een offerte kunt u contact opnemen met onze klantenservice. U kunt ons bellen via 088-525 41 10 of mailen naar vragen@regionaalenergieloket.nl.
Maatwerkadvies aan huis
(Voorheen: EPA-advies, Energie Prestatie Advies)
Heeft u specifiek advies nodig, voor bijvoorbeeld een subsidieaanvraag of een lening, of de verkoop van uw huis? Dan heeft u waarschijnlijk een gecertificeerd adviseur aan huis nodig. Aan een maatwerkadvies aan huis zijn kosten verbonden. Het bedrag verschilt per adviseur en type advies. Op onze website vindt u een groot netwerk aan vakspecialisten. Ook via de landelijke database Centraal Register Techniek kunt u in contact komen met verschillende uitvoerend adviseurs.
Zaken die alleen een adviseur aan huis kan verzorgen:
-
Energielabel aanvragen (bijv. voor de verkoop van een woning);
-
Maatwerkadvies geven (voor aanvraag sommige subsidies of leningen)
-
Warmtescan (infrarood) uitvoeren
-
Een blower-door test doen
Veelgestelde vragen
Waar moet ik beginnen?
Ik heb een vraag over een maatregel
Wilt u een persoonlijk stappenplan of gaat u uw huis verbouwen?
Hoe betaal ik het adviesgesprek?
Hoe onafhankelijk is de adviseur?
Krijg gratis 50 energiebespaartips